بسته ‌بندی پلاستیکی به طور کلی به دو بخش عمده بسته ‌بندی نرم و انعطاف پذیر و بسته ‌بندی سخت تقسیم ‌بندی می ‌شود. بسته‌ بندی نرم انواع فیلم ‌های پلیمری را در بر می‌ گیرد که شامل فیلم‌ های پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن و پی وی سی می ‌باشند.

این متریال ها گاهی به صورت تک لایه و گاهی به صورت چند لایه به هم چسبیده که به آن لمینت می گویند استفاده می شوند. ضخامت این فیلم ها می تواند از زیر ده میکرون شروع و تا بیش از صد میکرون ادامه پیدا کند. بسیاری از موارد از جمله بسته بندی غذایی، بسته بندی قطعات، بسته بندی پوشاک و… به وسیله فیلم های انعطاف پذیر پلیمری انجام می شود. دسته دیگر از مصارف پلاستیک در صنایع بسته ‌بندی مربوط به بسته‌ بندی سخت است. موادی که در این نوع بسته ‌بندی استفاده می‌ شود بیشتر شامل پلی ‌اتیلن ترفتالات یا همان پت است که انواع بطری ‌ها و قوطی ها را در بر‌می‌ گیرد. این نوع از بسته بندی را می توان جایگزین مناسبی برای انواع بسته بندی شیشه ای دانست. بطری ها و قوطی های پلاستیکی اغلب در بسته بندی مواد غذایی، مواد شوینده، دارو، مکمل ورزشی و… مورد استفاده قرار می گیرند.

صنعت تولید پلاستیک بسته بندی که تولید نایلون، سلفون و بسته های پلاستیکی را به عهده دارد بسیار رو به پیشرفت و گسترش است و نیاز به آن هر روز بیشتر می ‌شود، چرا که مصرف پلاستیک رو به افزایش است و صنایع بیشتری برای بسته بندی محصولات خود پلاستیک را جایگزین کارتن می ‌کنند. هر چند که تعداد تولیدکنندگان حوزه بسته بندی پلاستیکی از حوزه کارتن کمتر است، چرا که ماشین آلات و دستگاه های بسته بندی مورد استفاده این دستگاه ها گران قیمت است و در نتیجه سرمایه گذاری کمتری هم در این حوزه انجام می ‌گیرد. با این همه، میزان نیاز روز افزون به پلاستیک باعث شده تا این صنعت هم در گستردگی و تنوع به پای بخش کارتن برسد.

شرکت وزین پلاست به عنوان یکی از مراکز تولید بسته بندی پلاستیکی در ایران است که فعالیت خود را در سال 1390 آغاز نمود. مجموعه بزرگ وزین پلاست در طی چند سال گذشته با نظر به رشد روز افزون در زمینه تولید و ارائه محصولاتی با بهترین کیفیت توانسته است به یکی از بزرگ ترین و معتبرترین تولید‌کنندگان این صنعت تبدیل شود. امروزه این شرکت با در اختیار داشتن تجهیزات بسیار عالی و دانش فنی مناسب، تولیدکننده انواع فیلم های پلی اتیلن تک لایه و چند لایه جهت استفاده بسته بندی های صنعتی سبک و سنگین می باشد. تمامی محصولات این مجموعه تولیدی دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بوده و فیلم‌ های این شرکت از توانایی استحکام، دوخت پذیری، چاپ ‌پذیری، و قابلیت مجاورت و تماس با مواد غذایی برخوردار می ‌باشند. آن چه وزین پلاست را متمایز می کند سبد کالای متنوع و کیفیت برتر و نگاه مشتری مدارانه آن است.

پس از انقلاب صنعتی و تولیدکنندگی انبوه انسان ها، صنعت بسته بندی شکل دیگری به خود گرفت. کالاهای متنوعی که تولید می شد و رقابت بزرگی که در بین تولید کنندگان مختلف شکل گرفته بود باعث می شد تا در بسته بندی محصولات تنوع و رشد زیادی صورت بگیرد. امروزه مقوله بسته بندی کالاها خود به عنوان یک صنعت در سطح جهان مورد توجه خاص تولیدکنندگان هر نوع کالا قرار گرفته است، چرا که بسته بندی مناسب و جذاب سهم مؤثری در جلب خریداران دارد. در حال حاضر هیچ ماده ای را نمی توان حیاتی تر از مواد پلیمری یا به عبارتی پلاستیک ها برای این صنعت معرفی کرد. پلاستیک در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند اما بیشترین کاربرد پلاستیک در صنعت بسته بندی است. حدود 39 درصد از پلاستیک ها در صنعت بسته بندی، 21 درصد در صنعت ساختمان، 7 درصد در صنعت خودرو و حمل و نقل، 6 درصد در صنایع الکترونیک و 4 درصد در لوازم خانگی به کار می برند.

 

قبول انواع سفارش قالب تزریق پلاستیک ، قالب های تزریق پلاستیک 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.