با وجود صدها پلاستیک مهندسی و کالایی موجود در بازار امروز، فرآیند انتخاب مواد برای قالب‌گیری تزریق پلاستیک ممکن است در ابتدا دلهره‌آور به نظر برسد.

 

در گروه قالبسازی متال هارمونی، ما مزایا و خواص منحصر به فرد ارائه شده توسط انواع مختلف پلاستیک را بررسی می کنیم. برای کمک به شما در درک گزینه های خود و اینکه کدام نوع ممکن است برای پروژه شما مناسب باشد، تیم متخصصان صنعت با تجربه ما یک اینفوگرافی مختصر در مورد “5 مواد پلاستیکی رایج برای قالب گیری تزریقی” جمع آوری کرده اند. :

اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)

اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) با ارائه چقرمگی، استحکام، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر دما، در طیف گسترده ای از صنایع و کاربردها، از خودرو گرفته تا لوله کشی، استفاده می شود. ABS استحکام و سفتی پلیمرهای اکریلونیتریل و استایرن را با چقرمگی لاستیک پلی بوتادین ترکیب می کند. ABS به راحتی قالب گیری می شود و جلوه ای رنگی و براق با پوشش سطحی با کیفیت بالا ارائه می دهد. این پلیمر پلاستیکی نقطه ذوب دقیقی ندارد.

 

مواد ABS را می توان با استفاده از هر یک از روش های استاندارد پردازش ترموپلاستیک پردازش کرد. به راحتی به خود، پلاستیک های مشابه و روکش های فلزی می چسبد و برای طیف وسیعی از محصولات مختلف مناسب است.

 

به عنوان مثال، اغلب در لوازم خانگی، گوشی های تلفن، کامپیوتر و سایر محفظه های تجهیزات اداری استفاده می شود. ABS همچنین می تواند در آلات موسیقی، سر چوب گلف، تجهیزات پزشکی، روکش ماشین چمن زنی، کلاه ایمنی موتورسیکلت، قایق رانی، اسباب بازی، محفظه قطعات الکترونیکی و قطعات الکترونیکی، چمدان، تزئینات داخلی و خارجی خودرو، سر دوش، و دستگیره استفاده شود. هنگامی که ABS در یک رشته اکسترود می شود، برای استفاده در چاپگرهای سه بعدی ایده آل است.

 

با این حال ABS مقاومت شیمیایی خوبی ندارد و نباید در کاربردهایی که نیاز به عایق الکتریکی یا مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند استفاده شود.

Celcon® Acetal

 

Celcon® یک نام تجاری رایج برای استال است که با نام های پلی اکسی متیلن (POM)، پلی استال یا پلی فرمالدئید نیز شناخته می شود. این ترموپلاستیک چقرمگی فوق العاده، سایش عالی، مقاومت در برابر خزش و مقاومت در برابر حلال های شیمیایی، رنگ آمیزی آسان، اعوجاج حرارتی خوب و جذب رطوبت کم را ارائه می دهد. Celcon® همچنین سفتی بالا و ثبات ابعادی عالی را فراهم می کند.

 

ایده آل برای برنامه های غذایی و آشامیدنی، مکانیکی، خودرویی و خانگی، این پلاستیک انتخابی ما برای ساخت قطعات اسباب بازی، و همچنین چرخ دنده ها و یاتاقان های مختلف است. این به ویژه برای چرخ دنده های پلاستیکی خوب عمل می کند، زیرا اصطکاک ناشی از تماس را تا حد زیادی به حداقل می رساند.

Celcon® اغلب در قطعات “نقطه تماس” استفاده می شود، قطعاتی که به طور فیزیکی سطح دیگری را لمس می کنند. قطعات متداول نقطه تماس شامل مواردی است که در پایین کاناپه ها استفاده می شود تا امکان لغزش صاف روی زمین را فراهم کند، همچنین میخ های گیتار، دریچه های فشاری و سگک های پلاستیکی. این ترموپلاستیک همه کاره همچنین در یاتاقان ها و بوشینگ ها، قطعات پمپ و شیر، منیفولدها، جگ ها و فیکسچرها، پدهای سایش و قطعات الکتریکی استفاده می شود.

 

با این حال، نباید برای کاربرد در محیط های با گرمای بالا استفاده شود و در معرض تخریب UV است.

پلی پروپیلن (PP)

 

پلی پروپیلن (PP) یکی از پرمصرف ترین پلاستیک های تولید شده در جهان است. این به دلیل مقاومت شیمیایی، کشش و چقرمگی، مقاومت در برابر خستگی، خواص عایق و قابلیت انتقال شناخته شده است. اگرچه پلی پروپیلن قابل اشتعال و در برابر اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیر است، اما همچنان مقاومت خوبی در برابر حلال های شیمیایی و الکتریسیته دارد.

 

طیف متنوعی از کاربردها از پلی پروپیلن استفاده می کنند، زیرا می توان آن را به راحتی با معرفی مواد افزودنی خاص یا تغییر فرآیند تولید سفارشی کرد. در واقع، گاهی اوقات از این ماده همه کاره به عنوان “فولاد” پلاستیک یاد می شود، زیرا PP را می توان برای کاربردهای مختلف طراحی کرد.

 

پلی پروپیلن برای کاربرد در صنایع بسته بندی، تولید برق و تجهیزات، لوازم خانگی، خودروسازی و ساخت و ساز بسیار مناسب است. به طور خاص تر، PP برای محلول های بسته بندی، سطل ها و کاسه ها، قطعات پلاستیکی، لولاهای زنده، اسباب بازی ها، قطعات پزشکی، درام ماشین لباسشویی، درب بطری، و منسوجات و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود. پلی پروپیلن سطح نسبتاً لغزنده ای دارد، بنابراین می توان از PP به عنوان جایگزینی برای پلاستیک های دیگر مانند استال در کاربردهای کم اصطکاک مانند چرخ دنده ها و نقاط تماس مبلمان استفاده کرد. بیشتر گریدهای پلی پروپیلن قابل اشتعال هستند و در معرض تخریب توسط اشعه UV هستند.

پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS)

پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS) مقاومت خوبی در برابر ضربه، ماشین کاری عالی، ثبات ابعادی خوب، کیفیت های زیبایی شناسی برجسته و سطوح بسیار قابل تنظیم را ارائه می دهد. HIPS را می توان به راحتی چاپ، چسب، چسبانده و تزئین کرد. همچنین بسیار مقرون به صرفه است.

 

پلی استایرن با ضربه بالا در بسیاری از کاربردهای چاپی مانند تابلوهای تبلیغاتی، مواد نمایشگر، چوب‌ها و برچسب‌های باغ، پوسترها و بسته‌بندی‌های خرده‌فروشی، و همچنین تصاویر عدسی سه‌بعدی یا متحرک استفاده می‌شود. در واقع، HIPS به طور ویژه برای استفاده در برنامه های کاربردی هنرهای گرافیکی فرموله شده است. HIPS همچنین برای تجهیزات چاپ دیجیتال پرسرعت مناسب است. سایر کاربردهای رایج شامل اجزای لوازم خانگی، قطعات تلویزیون و تجهیزات سمعی و بصری (AV)، تریلر دوچرخه، اسباب بازی، مخازن بنزین، فنجان های نوشیدنی سرد و گرم و محفظه کامپیوتر است.

 

اگرچه HIPS قابل اشتعال است، انواع مقاوم در برابر شعله در دسترس هستند.

پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)

منعطف ترین نوع پلی اتیلن، پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) دارای مقاومت عالی در برابر رطوبت، استحکام ضربه بالا، مقاومت شیمیایی خوب و شفافیت است. یک گزینه کم هزینه، LDPE نیز ضد آب است و به راحتی با اکثر روش ها قابل پردازش است.

 

پلی اتیلن کم چگالی در طیف گسترده ای از محصولات و کاربردهای روزمره استفاده می شود. می توان آن را در بسیاری از کالاهای مصرفی و لوازم خانگی، به عنوان مثال، محصولات پزشکی، محصولات کشاورزی و سیم کشی های الکترونیکی یافت. این پلاستیک همه کاره در کیسه‌های خرید، فیلم‌ها و بسته‌بندی‌های پلاستیکی، بطری‌ها و ظروف، درب‌ها و درپوش‌ها، حلقه‌های شش بسته، اجزای کامپیوتر، جعبه‌های آبمیوه و اسباب‌بازی‌ها یافت می‌شود. و با افزایش روزافزون مردمی که کیسه‌ها و بسته‌بندی‌ها را بازیافت می‌کنند، محصولات LDPE اغلب در مواردی مانند پاکت‌های حمل و نقل، روکش‌های سطل زباله، کاشی‌های کف، صفحات، مبلمان، سطل‌های کمپوست، سطل‌های زباله و الوارهای منظره زندگی دومی پیدا می‌کنند.

با این حال، اتصال LDPE دشوار است و نباید در آب و هوای سخت یا کاربردهای با دمای بالا استفاده شود.

 

 

پس از طراحی محصول و ساخت قالب تزریق پلاستیک ، انتخاب مواد مناسب از همان ابتدا نه تنها در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند، بلکه به اطمینان از عملکرد بهینه محصول و قابلیت ساخت نیز کمک می کند. بنابراین گزینه های خود را به دقت بررسی کنید و با یک قالب گیر تزریق پلاستیک با تجربه مشورت کنید تا به انتخاب ایده آل کمک کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد قالب تزریق پلاستیک و به طور کلی ساخت قالب تزریق پلاستیک، و برای کمک در انتخاب مواد قالب‌گیری تزریق پلاستیک، با ما تماس بگیرید.

اجزای دستگاه CNC فرز

اهمیت دستگاه سنگ مغناطیس

آشنایی با قطعات دستگاه CNC فرز

خواص فولاد MO40

آشنایی با انواع قالب تزریق پلاستیک

فرآیند طراحی و ساخت قالب پلاستیک