موارد مصرف درب فلیپ تاپ

درب فلیپ تاپ یکی از انواع درب های مورد استفاده برای بطری های پلاستیکی است که برای بسته بندی انواع شامپو و لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. درب بطری های پلاستیکی فلیپ تاپ در بسته بندی ضدعفونی کننده های دست، شامپو بچه، روغن مو و سایر روغن های ضروری استفاده می شود. امروزه توسط تولید کنندگان فرمولاسیون آیورودا و گیاهی، لوسیون ها، شامپوها و تولیدکنندگان سس کچاپ گوجه فرنگی استفاده می شود.

تاریخچه

طراحی محصول درب فلیپ تاپ توسط چارلز دی کوالفلد درایالات متحده آمریکا انجام شد که در 30 نوامبر 1874 یک حق اختراع ثبت کرد و آن را در سال 1882 دریافت کرد. بعداً، او انواع بیشتری از درب بطری های پلاستیکی را ایجاد کرد.

مشخصات فنی و الزامات ساخت قالب درب فلیپ تاپ

پس از طراحی اختصاصی محصول و هم پنین طراحی قالب درب فلیپ تاپ، فولاد های مصرفی برای ساخت سنبه و ماتریس قالب درب فلیپ تاپ از فولاد های وارداتی سوئیسی و اجزای داخلی قالبها از فولاد 1.2312 ، تامین می گردد و فولاد های کفشکها و صفحات قالب ساخت فولاد 1.7225 شرکت اکسین می باشد. طراحی قالبها برای تولید به روش تمام اتوماتیک و با راهگاه سرد یا گرم (هاترانر) می باشد به نحوی که در زمان تولید هیچ نیازی به دخالت اپراتور برای برداشتن و یا آزاد سازی قطعه از روی قالب نمی باشد و تمامی اجزای منفصله قالب به صورت یک تکه یا اینسرتی طراحی می شود و تمامی عملیات ماشین کاری دقیق بوسیله ماشینهای CNC انجام می شود که باعث سهولت در تنظیم و تعمیر و تعویض قطعات قالب و در مجموع بالارفتن عمر قالب می گردد.
همچنین برای تضمین استحکام و عملکرد صحیح قالبها در سرعتهای بالا و کار در مدت زمان طولانی ، سازه قالب به صورت باکس با قطعات یکپارچه طراحی و ساخته می شود تزریق مواد به داخل محفظه قالب تزریق پلاستیک برای تولید قطعه از طریق نازل راهگاه گرم که در سمت ثابت قالب تعبیه شده انجام می گیرد و پس از سپری شدن سیکل بارگیری مواد و خنک کاری ( با توجه به مکانیزم ماشین تزریق و تاسیسات سرمایشی) بعد از باز شدن قالب، توسط مکانیزم پران قالب به بیرون از قالب هدایت می شود.
کلیه علائم و مشخصه های مورد نظر سفارش دهنده بر روی قالب تزریق پلاستیک به روش پانتوگراف، اسپارک و لیزر حک می شود.

برای استعلام قیمت انواع قالب پلاستیک در واتساپ پیام دهید.

• تعداد حفره قالب تزریق درب فلیپ تاپ پلاستیکی: 4 و 8 و 16و 32 حفره.
• مواد اصلی قالب تزریق درب فلیپ تاپ پلاستیکی: پلی پروپیلن ، پلی اتیلن.
• سیستم تزریق قالب تزریق درب فلیپ تاپ پلاستیکی: سیستم راهگاه سرد. سیستم راهگاه گرم(هاترانر) با کارایی بالا جریان و فشار مذاب یکنواخت در تمام حفره ها.
• سیستم پران قالب تزریق درب فلیپ تاپ پلاستیکی: پین پران و صفحه پران و پران دو مرحله‌ای.
• سیکل تزریق درب فلیپ تاپ پلاستیکی : 10 ~ 18 ± 2 ثانیه.
• ضمانت قالب تزریق فلیپ تاپ پلاستیکی: 1 سال ضمانت یا 1 میلیون ضرب را تحت عملکرد عادی و نگهداری مناسب تضمین می کنیم.
• زمان تحویل قالب تزریق درب فلیپ تاپ پلاستیکی 80 الی 100 روز کاری تا تحویل نمونه اولیه.
پولیش 4 میکرون حفره ها
• امکان ساخت حفره ها به صورت اینسرتی و قابل تعویض
• صفحات قالب از فولادهای وارداتی سوئیسی و فولاد های تولید داخل 1.2312 و 1.7225 ساخته شده است.
• تمام قطعات توسط ماشینهای CNC ساخته می شود.
• سیستم خنک کاری در صفحات سنبه و ماتریس .

برای مطالعه دیگر مقالات بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید :

آشنایی با راهگاه گرم تزریق پلاستیک

آشنایی با راهگاه سرد پلاستیک

آشنایی با فرآیند طراحی و ساخت قالب

آشنایی با فولاد MO40

نحوه استفاده از میکرومتر

اهمیت پولیش در قالب گیری

آشنایی با دستگاه فرز CNC